SEO Kraków. Zdobądź więcej szczegółów.
Przedsiębiorstwa oraz właściciele portali internetowych, którzy pragną, by dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podejmowanie działań osobiście. Nie mając doświadczenia w zakresie SEO i nie obserwując codziennie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować poprawnie i – najważniejsze – efektywnie. Kolejne podejście to utworzenie etatu dla specjalisty od SEO, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że obok speców od SEO w pracują tam również eksperci od copywritingu, programowania, kampanii Google Ads czy grafiki służący merytoryczną pomocą w tych kwestiach.
Działanie dobrej firmy SEO
Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Czym kierować się w trakcie szukania podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Polecamy postawić na agencję, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych oraz marketingowych, co roku rośnie, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od minimum dekady, można mieć pewność, że ma ona spore doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się interesującym portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO nierzadko obecna jest zakładka z wykazem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę warto zapoznać się ze studia takich przypadków, aby wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po agencji, a także to dla jakich branż pracowała oraz z jakimi przeszkodami się mierzyła. Najlepsza agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: zawiadamia o harmonogramie zadań na zbliżające się miesiące, ale również przekazuje raporty z przeprowadzonych działań i ich efekty.
Kolejna niebagatelna kwestia to personalizacja oferty i dopasowanie zakresu prac do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik doświadczonej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby poprosić o dodatkowe dane o firmie, konieczne do opracowania dla niej całościowej oferty. To dane, których nie da się odszukać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO oraz o ważnych dla klienta artykułach czy usługach, które chciałby wypromować.
Rozliczenie za usługi agencji SEO – na które oferty uważać
Przezornie należy podejść do firm SEO, które oferują rodzaj współpracy z opłatą za wypracowany efekt. W takim systemie opłata odbywa się wtedy, kiedy słowa kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 lub do Top5). To nadal stosunkowo popularny model rozliczeń, lecz wiąże się ze sporym ryzykiem – można wszak osiągnąć błyskawiczne rezultaty łamiąc zasady określone przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm też nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny odpowiedzialna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Co do ceny za działania firmy SEO, to sporadycznie bywa ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wcielać w życie wszystkie wymienione w nim prace. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania są o wiele niższe.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]