Jeśli interesuje Cię pełna oferta private blog network, skieruj się na pbnmarket.pl.
By klient znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale również zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne fachowe i użyteczne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN i ich zalety oraz minusy
PBNy są prywatne, bowiem są budowane i administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez większą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są zazwyczaj wykorzystywane jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej, co trzeba silnie zaznaczyć, gdyż najlepsze efekty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem należy przeznaczać wiele czasu na zachowanie ich na właściwym poziomie.
Wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN
PBNy świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon bądź e-mail i pełna nazwa. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także profil na portalu społecznościowym, wpis w internetowym rejestrze firm albo artykuł, w którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.
Kolejna ciekawa metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z podaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, bowiem napotykanie linków do niego na różnych blogach w sieci rozumieją jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały rzetelne, warte uwagi informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych w szczególności z aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym zdrowiem czy finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO