Pozycjonowanie dla małych i dużych firm

Dalsze informacje o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach - kliknij w to miejsce.

Istnieją trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– kraj (np. “producent obuwia Polska”)
– miasto (“restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do osób przebywających na konkretnym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna również wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep obuwniczy”, to “sklep obuwniczy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny rodzaj pozycjonowania to dobre i wypróbowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą należytego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon to też dużo niższa konkurencja. Istotne jest też to, iż coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Philips MG5720/15 szara,
– telefon Samsung Galaxy A50 biały,
– obuwie Nike Star Runner białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą efektywniej piąć się na pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, koncert popularnego piosenkarza lub Dzień Ojca. Ten typ pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Przeważnie trzeba zacząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby Google zdążyło zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść strony internetowej.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]